tisdag 21 februari 2017

Urskogsloppet....

Hujedamej!!

Det är tal om på jobbet att vi borde ställa upp ifrån FTV Domsjö i Urskogsloppet. Ett motionslopp i skogsmiljö som går av stapeln den 17 juni i Björna. Lät ju inte så tokigt tills jag förstod hur LÅNGT loppet är = 19.7 KM!!! Alltså typ 2 mil.....så långt orkar jag aldrig springa, å helst inte nu när jag är så uruselt tränad. Hade detta varit för ett å ett halvt år sedan hade det känts mycket mer intressant och uppnåbart än vad det gör nu 😝😆 Känns tufft att hinna komma i form för två mils löpning på tre och en halv månad. Helt omöjligt om ni frågar mig!

Blev ni sugna på att ställa upp?

På urskogsloppet.se kan ni läsa mer, och årets anmälning har öppnat!




Bildresultat för urskogsloppet

Välkommen till Urskogsloppet!

Urskogsloppet är ett motionslopp på enkla stigar som går genom en fantastisk urskogsmiljö i  Örnsköldsviks kommun. Längden är 19,7 kilometer. Starten är i Backe/Berg och målgången är i Björna centrum vid Biggevallen. Alldeles i närheten av målområdet pågår också Björnadagen med dess aktiviteter där prisutdelningen för Urskogsloppet sker. Motionsloppet går längs en del av vandringsleden Urskogsleden.
Bildresultat för urskogsloppet

Ja, ja, jag tar mig en chokladboll medans jag funderar om jag borde ställa upp?
/Tjingeling 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar