söndag 25 december 2016

Julsangria....

He, he, he! 

Vill ni göra nåt riktigt "nåkt" så här på juldan så ska ni göra julsangrian som fanns i tidningen MerSmak här om dagen. Såg receptet och tyckte det såg så himla GOTT ut så jag gjorde ett litet smakprov här om kvällen....Blev inte alls som jag tänkt 😎
Det skulle va vit glögg, vitt vin, kanelstång, citroner och apelsiner, å sen toppa med massor av is och ev en skvätt sodavatten på toppen. Vad kan gå fel liksom????
Klart för provsmak! Men, så här i efterhand har jag kommit på varför det inte blev så smarrigt som jag trodde. Länsman hade ju räknat fel på måtten! Jag gjorde bara en halv sats, men tog citron och apelsin som till en hel, och sedan fick det stå och dra alldeles för länge. Resultatet blev en väldigt SUR och besk julsangria. Tror faktiskt jag ska ge receptet en chans till. För det borde va mumsig OM man gör rätt. 

Men, det blir inte nu. För nu ska jag ut på turné!! Mer om julafton kommer senare,

MOT GULKÄL 😍😍😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar