lördag 24 september 2016

Jag har sagt upp mig!

Hej hopp!

Nu har det hänt. Jag har efter över tjugo års anställning i Öviks Kommun sagt upp mig....utan att ens ha ett blivande jobb! Men, vad ska man göra när Kommun,( kommunal??) har bestämt att från den 1 september ska det vara 3 MÅNADERS UPPSÄGNINGSTID för anställda som säger upp sig!! Alltså hur tänker facket som kan gå med på detta?? Snacka om att låsa upp personalen så att ingen ska få chansen att byta jobb. Håll er undan Kommunal är mitt råd :-)))) 

Nu är det ingen katastrof för mig eftersom jag tänkt säga upp mig ändå, än vad uppsägningstiden är. Men, för dom som söker nya arbeten under tiden dom är anställda hamnar ju i en väldigt dålig sits....inte många platsannonser som har en framförhållning på typ tre-fyra månader!
Igår kväll "firade" jag med en jättegod Halloumisallad och vin! 

Nä, nu ska jag göra ett ryck och slänga upp ny-gamla gardiner i köket. Men, först ska jag tappa upp äppelsaften jag kokat i saftmajan,

/Tack och hej 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar