måndag 1 december 2014

Tack ALLA köpare!!!

TACK alla som kom till Bygdegården igår och hjälpte mig att bli kvitt nå rat. Mina saker försvann allt eftersom under dagen och när jag kom hem hade jag "bara" två kartonger kvar och det fick åka upp på vinden. Längst in.......
Oscar hade fixat ett lotteri för barnen, man kunde vinna bla popcorn och gosedjur. Å förresten det var en å annan vuxen som provade lyckan vid hjulet med ;-) Det där chokladhjulet är en schysst pjäs! Kostade timmar av blod, svett å tårar när det skulle byggas inför Husvagns-Kick Offen i somras :-) Men, roligt att ha så här i efterhand. Oscar gick hem ifrån Julmarknaden ca 450 kronor rikare. Det ä fin förtjänst de för en tioårig pöjk! 

Och i Lördags var typ ALLA Skorpedsbor och massor av utbyssingar i Lännäs byskola och smarrade i sig Dopp i gryta. En jättetrevlig tillställning. BRA jobbat alla inblandade. Jag bara tänk på vilket jobb det är med tunnbrödsbakningen till allt blöte! Hujedamej...
Den mysiga stämningen var svår att fånga på bild med min simpla kamera

Ute fanns en värmande brasa. Hörde ryktas om att det var ca 170 personer som kom till denna fest!! Helt otroligt!! Kul för arrangörerna! Men, troligen lite nervöst också

Nä, bäst att LANTISLYGDMAN gör sig redo för en heldags kurs i Övik. Det ska bli superkul, sen tror jag att man kommer att få gå husesyn på nya brandstationen också. Schysst! Å jag förväntar mig en hel drös me snögge karlar att vila ögonen på under dagen....

Tjingeling/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar