torsdag 9 maj 2013

yes!!

Hö, hö, hö! Vilken tur att jag pricka in och va ledig igår då det var strålande sol! Jag hann kratta klart runt tomten och sen på kvällen fraktade vi bort alla högarna, med hjälp av Oscars fyrhjuling.

Idag verkar det bli dassigare väder. Regn och rusk! Men, det kan ju skina upp senare idag förstås :-)

Nu till dagens viktigaste fråga:

VEM ska rädda dom två paddorna som trillat ner i dammen??? Det är samma visa varje år. Paddfulingarna vaknar till liv efter vinterdvalan och sen hamnar dom alltid nere i dammen. Det är inget vatten där, så dom kravlar bara omkring på botten och kan inte komma upp....

När jag var liten var jag en hejare på att fånga grodor och paddor. Det tyckte man va jätteskoj!! Huvvaligen! Nu vill jag absolut inte ta på dom om jag slipper. Konstigt??

Vört man kan hä dom på grillen ikväll? Njaeee.....Ni vet väl förresten om att KONSUM har öppet idag!! Då kan man ju köpa nått gott istället för att äta paddor.

Puss/puss,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar