fredag 25 augusti 2017

Lite av varje...

Kuckeliku!!

Då störtar vi mot helg! Redan fredag....jag fattar inte hur himla fort veckorna går. Tror att det är ett ålderstecken. Ju äldre man blir - ju fortare går dagarna 😝😝 Eller så är det helt enkelt att man trivs 

Igår började jag fixa lite grejsmojs inför nästa helg då det blir kräftfiske. Man måste ju ha lite goda tillbehör till kräftskivan!
Första plåten kycklingspett på G! Kycklingspett är alltid bra att ha. Enkelt att knapra på om det blir för "drygt" att skala kräftorna. 

Sen funderar jag starkt på att HOPPA ÖVER den hemmakryddade snapsen denna gång! Har ju typ misslyckats två gånger i rad med det.....jag vill ha goda snapsar till kräftorna. Tror minsann att jag har en flaska Skåne i mina gömmor = det ä göttans de 😎😎
Bildresultat för lantislygdman snaps
Ifjol gjorde jag tre olika sorters snaps - urdåliga alla tre! Så i år blir det inget sånt krafs! 
Sen kunde jag inte hålla mig från att fara ut och springa en liten sväng....hade egentligen tänkt att ha vilodag igår. Men, när det är så kul!!


Och sist men inte minst. En ansiktsmask framför tvn!! Lustig mask som blir som ett ödleskinn som går att dra av 😎

Tack för mig 
/Hej 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar