måndag 3 augusti 2015

Fiska i Nätraån

God kväll,

Igår drog jag och Oscar iväg och fiskade i Nätraån. Jag hade stora förhoppningar om att få både harr och abborre på kroken. 

Å jämarns!! Jag fick ba  tjur-hall te spö, annars sku fisken rakt ha dräjje ne bå jag å spö ditti ån....
Eller förresten....jag överdrev kanske en liten smula. Sanningen var den att vi INTE FICK ETT ENDA NAPP på hela kvällen. Däremot blev vi ett drag fattigare på grund av allt rat som ligger på botten. Vad är det för fel på fisken nu för tin? Jag tycks minnas att det alltid nappade när man var yngre och va ute å fiskade?
Oscar provade att meta en stund också vilket resulterade i samma tråkiga noll-resultat. Och ändå hade vi hittat tjockaste, fetaste masken att agna med. USELT! Nu ger jag upp fisket i Nätraån. Nästa gång blir det ett rektet öringsställe, och ett bra sådant :-) 

Mot tvättmaskinen
Puss/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar