torsdag 9 juli 2015

Lite-göra-klubben...

Tjo å tjim,

Hugaligen, snart ha ju första semesterveckan runnit iväg...

Igår roade jag mig med att börja röja upp i en av rabatterna. Helsicke vad misskött det är överallt! Och det går inte att va ute nån längre stund för då bli man uppäten. Så jag sprang ut å in i omgångar. Då hann jag fixa två plåtar Fröknäcke mellan varven också, GÖTT!!
Fröknäcke är bland det godaste som finns, och superenkelt att göra. Blir gott tilltugg till det mousserande vinet.
Å det här blev kvällsnöjet. Tre lackningar av naglarna. Fult som stryk blev det. Som vanligt ;-) Är alldeles för "onoga"...

Och här!! Här är årets rabarbersaft. Den som väntar på nåt gott..... Så här sent på säsongen har jag aldrig skördat rabarberna förut. Men, nu är saften klar och ligger så fint i frysen. 

Nä, nu ska jag ladda för tårtätning:

Idag fyller 
NILS 10 ÅR
GRATTIS!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar