tisdag 3 december 2013

Hej hopp!!

Tusan! Bloggningen går inte att få till riktigt med detta jävla virus som förstör hela tiden...bokstäver ramlar bort och det tar en evighet att ladda upp bilder...

Men, jag lever i alla fall, fast det går trögt på bloggen :-) Idag har jag nedsättningsdag = skönt! Har under förmiddan roat mig med att måla tredje varvet färg på möblerna uppe i allrummet. Nu är det SNART klart!! Bilder kommer....är helnöjd med nya soffan och tapeterna.

Nu kära vänner, ska ni få receptet på drinken som jag bjöd mina hemtjänstkamrater på i helgen. Jag gjorde om originalreceptet litegrann....För då blir det ju fullt lovligt att döpa om drinken till sin egen. Och idag är det tisdag....då hinner ni beställa från Bolaget, så ni har rätta virket hemma lämpligt till helgen. Bra va???
Här är jag i Lördags, färdig för att dra iväg till Johannas Place...Fattar inte vad som har hänt med min klädstil nu för tiden! Bara svart som gäll!! Skärpning! Från och med nu äre köpstopp på svarta kläder :-)))))

Ja, ja. Nu till drinken...


Detta behövs för att göra en LANTISLYGDMAN (ja, det är jag som bestäm vad den ska heta)

2 cl Cointreau
2 cl Bacardi
2 cl pressad citron
2 msk sockrade, skivade jordgubbar
2 klyftor lime
2 klyftor apelsin
sprite och massor med is

Lägg de sockrade jordgubbarna i botten på glaset. Varva sedan is, lime och apelsiner, fulla glaset. Slå över pressad citron och de två spritsorterna. Fyll upp med sprite. (obs!! Inte för mycket....) Släng dit ett sugrör och drick upp godingen!!! Låter det gott??? Gör en till då...
Och här är värdinnans goda drink!! Fin att titta på också! Men, vad tusan var det nu den hette?? Jag vill bara säja Isbjörn, men den hade ett annat coolare namn :-)))

Nä, nu är det bäst att börja göra nån nytta. Nu när strömmen ä tebaks...

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar