söndag 4 november 2012

Tjälknöl!

Åh! Vad trevligt vi hade igår kväll. Festligheterna startade borta hos Rickard å Katrin med att titta på ett bedrövligt Modo.....Å själv var jag mest intresserad av att se dom nya tapeterna i deras hall :-)Sen gick jag hem och förberedde middan.

Menyn för kvällen var:

Laxcheesecake och räktoast

Tjälknöl med potatisgratäng och kantarellsås

Glass med jordgubbsröra och marsmallowspett

Det är typ andra gången i mitt liv som jag gör en tjälknöl. Väldigt enkelt att tillaga med det tar en väldig tid. Inget man snor ihop på en kafferast. Först ska älgeländet stekas i ugn i tolv timmar, sen ska den ligga och gona sig i marinad lika länge......sen skär man steken helst med maskin för att få till riktigt tunna skivor.

 Tjälknöl! Ett perfekt sätt att bli av med nå gammalt segt älgkött.....
Abolut blåbär fick bli matsnaps! Riktigt god faktiskt.

Här förbereder Oscar och Nova marsmallowspett......Först doppas godisarna i smält choklad och sen i olika strössel :-) Det här GILLAR barn.
 Middagen i full gång!
"Prinsessan Nova" visar sitt finaste smile...
Här körs det en omgång i wii-sing....Det här är det vinnande laget!

Kvällen förflöt snabbt å lustigt. Tiden går fort när man har roligt! Natten avslutades med att jag och Katrin knallade iväg bort pånSTATION å maroderade en stund :-)

Tack för sällskapet!

Nu ett viktigt kom ihåg!! Glöm inte att se på SOLSIDAN ikväll,

Sweet dreams out there...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar